Deklaracja dostępności
przez · 22 września 2020
Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Wojska Polskiego w Mielcu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.sp3.mielec.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niespełnione wymagania
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.
- Brak formularza kontaktowego.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Adam Jastrząb – mejlowo sp3@miasto.mielec.pl lub telefonicznie 17 787 52 01.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Adam Jastrząb – Dyrektor Szkoły,
- Adres: ul. Żeromskiego 30, 39-300 Mielec,
- mejl: sp3@miasto.mielec.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do głównego budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od strony dziedzińca, pomiędzy budynkami. Jest ono ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Ponadto do budynku głównego szkoły są jeszcze dwa wejścia prowadzące z dziedzińca. Kolejne wejście prowadzi do obiektu sportowego /od strony kompleksu boisk sportowych/, zaś jeszcze jedno wiedzie do obiektu Pawilon /od strony LO nr 2/.
Drogi ewakuacyjne wewnątrz budynku są oznakowane.
W szkole zainstalowano monitoring wizyjny, obejmujący wejście główne, korytarze przy salach lekcyjnych, szatnie uczniowskie oraz tereny wokół obiektów szkoły.
W budynku głównym, na każdym poziomie znajdują się korytarze, połączone na końcach klatkami schodowymi.
Budynek nie posiada wind osobowych poza dwoma platformami schodowymi i schodołazem, pozwalającymi na przemieszczanie się osób na wózkach inwalidzkich z poziomu dziedzińca, na poziom łącznika budynku głównego z obiektem sportowym.
Budynek sportowy szkoły wyposażony jest w podjazd przystosowany dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich. Na parterze budynku sportowego znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
W budynkach szkoły nie ma oznaczeń w alfabecie Braille´a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym, dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można też skorzystać z tłumacza języka migowego.
- Dla osób korzystających z wózków inwalidzkich dedykowane jest boczne LEWE wejście do budynku głównego szkoły. Korzystanie z tego wejścia
- Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo.
- Drzwi musisz otworzyć ręcznie.
- Otwierają się na zewnątrz.
- Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
- Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
- Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.
- Za pośrednictwem sekretariatu szkoły wezwij na pomoc personel szkoły. W możliwie najkrótszym czasie otrzymasz niezbędną pomoc.
- Pomieszczenia znajdują się na 4 kondygnacjach.
- Wszystkie korytarze są dostępne.
- Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
- Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
- Stopnie są oznaczone kontrastowo
- W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
- Parter budynku głównego, obiekt sportowy.
- Drzwi otwierają się na zewnątrz.
- Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
- Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
- Na ścianach są zamontowane poręcze.
Aplikacje mobilne
- brak
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: sp3@miasto.mielec.pl
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): www.sp3.mielec.pl
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: www.sp3.mielec.pl
- Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności.