W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie z klasy Vb pod czujnym okiem pani Agnieszki Mysłek oraz pani Eweliny Nicpoń-Bogacz realizowali założenia Międzynarodowego Projektu Eukacyjnego Emocja oraz innowacji pedagogicznej Eko-Emocje.
Sam projekt obejmował pięc modułów (pięc spotkań), które odbywały się co dwa miesiące podczas zajęc z wychowawcą, a także co jakiś czas podczas lekcji plastyki.
1 moduł – Kraina Emocji
2 moduł- Kraina Wyobraźni
3 moduł – Kraina Mocy Słów
4 moduł – Kraina Empatii
5 moduł – Kraina Odwagi
Głownym założeniem realizacji projektu było uwrażliwienie dzieci na drugiego człowieka oraz kształtowanie postaw proekologicznych – poprzez aktywną działalność edukacyjną i bez wątpienia udalo nam się to osiagnąć dzięki naszemu zaangażowaniu.
Cele projektu, które zrealizowaliśmy to: kształtowanie postaw społecznych, rozbudzanie
w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości, aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób, integracja zespołu klasowego,wychowanie do wartości takich jak: empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość. Oprócz tego: tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych, kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości, a także kształtowanie postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego,stworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą, wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie oraz poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie i przeżywanie.
W kazdym z modułów realizowaliśmy scenariusz, do którego trzeba było wykonać określoną liczbę zadań i było warto.
Red. Ewelina Nicpoń-Bogacz