Przerwa w realu

Zagraj w szybką planszówkę, poruszaj się w rytm muzyki w sali gimnastycznej – to pierwsze atrakcje, które przygotowaliśmy dla naszych uczniów w ramach innowacji pedagogicznej „Przerwa w realu”.

– Od kiedy smartfony wśród młodzieży stały się bardzo popularne, podczas przerw da się zauważyć na korytarzu, że dzieciaki mniej się ruszają, a cała uwaga skupia się na grach i wirtualnej rzeczywistości – tłumaczy Joanna Tarnowska-Leyko.

– Dodatkowo zdalne nauczanie i pandemia nie sprzyjały, by ten trend mógł się odwrócić- dodaje Monika Seferynowicz.

Z takich obserwacji oraz z pasji do gier planszowych czworga nauczycieli – Joanny Tarnowskiej -Leyko, Moniki Seferynowicz, Eweliny Wacławskiej i Andrzeja Strzępki powstał pomysł, by zachęcić uczniów do innych form aktywności podczas przerw.

– Bardzo chcemy, by uczniowie zobaczyli, że są inne rozrywki  niż te wirtualne – mówi Andrzej Strzępka, nauczyciel informatyki.

W tej okazji na początek proponujemy naszym uczniom kilka gier. Przy bibliotece pojawiły się stoliki, a na nich do wyboru można znaleźć kilka rozgrywek karcianych np. Uno lub Dobble. Natomiast mała sala gimnastyczna zamienia się na 4 i 5 przerwie w salę do tańczenia. Tu uczniowie mają do dyspozycji konsolę Nintendo z grą „Just Dance”. Pierwsze efektu naszej pracy już widać. Nasze propozycje cieszą się dużym zainteresowaniem. Wkrótce pojawi się znowu coś nowego. Zapraszamy.

Możesz również polubić…

Skip to content