Wycieczka klas siódmych do Krakowa

13 maja uczniowie klas 7C oraz 7D udali się wraz z opiekunami na wycieczkę do Krakowa. Nasza wyprawa zaczęła się od spaceru w Ogrodzie Zoologicznym znajdującym się na terenie Lasu Wolskiego w Krakowie. Jak okazało się, nie ma lepszego miejsca na relaks niż skąpane w kwiatach, bujnej zieleni oraz tętniące wiosennym życiem zoo. Wypoczęci i pełni zapału do dalszej podróży powędrowaliśmy na najwyższy kopiec Krakowa. Trudy naszej wspinaczki na 35 metrowy Kopiec Józefa Piłsudskiego zrekompensował niesamowity widok na panoramę Krakowa. Dzięki słonecznej pogodzie oraz dobremu widokowi mogliśmy podziwiać lądujące samoloty na lotnisku w Balicach. Ale to nie koniec atrakcji lotniczych! Dla miłośników lotnictwa przewidzieliśmy wizytę w Muzeum Lotnictwa w Krakowie. Tutaj dzięki naszemu przewodnikowi, który opowiadał z wielką pasją i zaangażowaniem – poznaliśmy całą historią rozwoju lotnictwa. Ponadto bogata kolekcja eksponatów zachęcała do aktywnego uczestnictwa w tej wartościowej lekcji historii. Każdy mógł zobaczyć, jakim helikopterem podróżował Jan Paweł II lub podziwiać jedyne na świecie eksponaty samolotów z pierwszej i drugiej wojny światowej.

Po krótkiej przerwie na obiad odwiedziliśmy Podziemia Rynku Głównego w Krakowie. Była to niewątpliwie kolejna, ciekawa dla młodzieży lekcja. Łączyła ona ze sobą elementy historyczne funkcjonowania dawnego Krakowa za pomocą nowoczesnych form prezentacji multimedialnych.

Chociaż od dawna wiadomo, że każdy piątek 13-go nie cieszy się najlepszą reputacją, zapewniamy wszystkich przesądnych – to właśnie tego dnia mieliśmy jedną z naszych najlepszych szkolnych wycieczek.